Zasada, którą wyznają copywriterzy i twórcy komiksów

Zmień zawód na kreatywny i pracuj zdalnie dla klientów z całego świata!

Zasada, którą wyznają copywriterzy i twórcy komiksów

28 lipca 2018 Darmowe fragmenty książki 0

Pisanie i rysowanie mają ze sobą wiele wspólnego. Podejrzewam, że to zdanie pojawi się w tej książce jeszcze ze sto razy. Oto dwa przykłady podobieństw łączących te dwie, pozornie odległe dziedziny sztuki.

Jak przetłumaczyć tekst na obraz?

Jak zamienić tekstowy scenariusz w komiksowe sceny? Odpowiedź znalazłem w poniższym filmiku. Generalna zasada jest prosta, co nie znaczy, że jej wdrożenie jest łatwe.

1) Skracamy dialogi tak bardzo, jak to możliwe.

2) Wyrzucamy z kadru wszystko, co odciąga widza od meritum sprawy.

3) Pozbywamy się wszystkich ozdobników.

Działa tutaj zasada, którą osobiście uważam za kluczową w copywritingu: liczy się osiągnięcie celu za pomocą możliwie minimalnych środków, przy użyciu jak najmniejszej liczby:

  • słów,
  • obrazów,
  • skojarzeń,
  • aluzji i tym podobnych.

Liczy się tylko to, żeby odbiorca jak najszybciej zrozumiał nasz przekaz i żeby nie musiał przy tym nadmiernie myśleć.

Co jeszcze łączy copywriting z komiksem?

Jest jeszcze jedno podobieństwo, choć może nie aż tak wyraźne. Zasada komiksowa mówi, by w postać wypowiadała się w jednym kadrze tylko raz.

Jak to odnieść do copywritingu? Otóż pisząc artykuły, należy mieć na uwadze, by jeden akapit zawierał tylko jedną myśl. To zapobiega chaosowi i zwiększa czytelność tekstu.

Podsumowując:

  • usuwaj wszystko, co odciąga odbiorcę od przesłania (komiksu, artykułu)
  • komiks: jedna wypowiedź jednej postaci w jednej scenie
  • artykuł: jedna myśl w jednym akapicie


Czytaj więcej fragmentów książki

Zapisz się na newsletter i czytaj nigdzie nieopublikowane fragmenty książki.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *