Dlaczego nie odbieram telefonów od klientów?

Zmień zawód na kreatywny i pracuj zdalnie dla klientów z całego świata!

Dlaczego nie odbieram telefonów od klientów?

31 sierpnia 2018 Życie freelancera 0

 


 

Czy to objaw nieśmiałości? Nie, powód jest inny.

 


 

Telefony nie są najlepszym sposobem kontaktu z klientami. Komunikatory internetowe również. Z mojego wieloletniego freelancerskiego doświadczenia wynika, że najbardziej efektywnym i skutecznym kanałem porozumiewania się jest w tym przypadku stary, poczciwy e-mail.

Tak, wiem, że jest już XXI wiek i że liczy się szybki przekaz informacji. Właśnie dlatego z premedytacją wybieram pocztę elektroniczną.

 


 

Wady telefonów

Rozmowy telefoniczny zajmują dużo czasu i rozbijają dzień pracy. Często to, co klient mógłby przekazać w dwóch zdaniach tekstu, rozciąga się do półgodzinnej konwersacji. A po niej i tak trzeba przejść na maila, żeby wszystko ustalić.

Tak więc oszczędność czasu, na którą powołują się zwolennicy telefonowania, jest pozorna. Odbierając telefon, nie można też robić równocześnie innych rzeczy. Ta czynność mocno angażuje całą uwagę.

 


 

Dlaczego preferuję e-mail?

Przede wszystkim, nie trzeba na niego odpowiadać od razu. Nie wybija z rytmu pracy. Można na spokojnie przemyśleć odpowiedź. I najczęściej jest ona dużo bardziej sensowna, wartościowa dla klienta niż ta, która udzielana jest telefonicznie, na gorąco.

Po drugie, e-mail zmusza obydwie strony do precyzyjnego wyrażania swoich myśli. Zamiast chaosu rozmowy o wszystkim, są suche, ale konkretne zdania dotyczące zlecenia.

Po trzecie, e-mail to także zapis wszystkich ustaleń pomiędzy klientem a mną. W razie czego, jest się do czego
odwołać.

Po czwarte, skrzynka mailowa, przechowując w jednym miejscu całą firmową korespondencję, staje się czymś w rodzaju podręcznego spisu rzeczy „do odhaczenia”. Dla kogoś tak chaotycznego jak ja, to idealne rozwiązanie.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego nie odbieram telefonów od nowych klientów: nigdzie nie podaję numeru do siebie 😉

 


 

Chcesz pracować dla klientów z całego świata?

Chcesz zostać copywriterem, scenarzystą, grafikiem, ilustratorem albo autorem muzyki? Chcesz pracować w branży kreatywnej? Przeczytaj darmowe fragmenty książki, nad którą teraz pracuję.


 


 


 

Zobacz też inne wpisy:

Najważniejsze narzędzie każdego kreatywnego człowieka

Zalety i wady bycia freelancerem

Czy można w rok zostać grafikiem 2D, 3D albo człowiekiem od DTP? [WYWIAD]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *